1.Соц педагогдун милдети
2.Соц педагогдун максаты
3.Соц педагог эң негизги көңүл бурган опуртал топтор
4.Алты тараптуу келишим
5 .Соц педагогдун 1 жылдык иш планы
- К.Мамытов атындагы №29 Чоң-Тогузбай жалпы орто билим берүү мектебинде соц педагогдун аткаруучулук милдеттери .
- Баланын жашоо -тиричилилгиндеги орчундуу маселелерди чечүүдө бала менен үйөбүлөөүн , мектептин комдук чөйрөнүн социалдык кызматтардын ,укук коргоочу жана администрациялык органдардын ортосунда арачы болот да, анын кызыкчылыктарын жактайт.
- Балдардын жашоо шартын иликтөө үчүн социалдык сурамжылоо , диагноздоочу изилдөө жүргүзөт.
- Окуучулардын инсанынын психологиялык -медициналык — педагогикалык өзгөчөлүктөрүн , жашоо чөйрөсүн жана шарттарын иликтейт.
- Баланын жүрүм — турумуна байланышкан кыйынчылыктарды, чыр-чатактуу кырдаалдарды , жүрүм — турумдагы кемчиликтерди аныктоо максатында үй-бүлөөнү иликтейт.
- Ата-энелер менен балдардын мамилелерин жакшыртууга көмөктөшөт. Бейжай үй-бүлөдөгү балдардын баарлашуусу (коммуникативдик ) көндүмдөрүн өнүктүрүүгө өбөлгө түзөт.
- Ата-энелердин педагогикалык маданиятын жогорулатууга , алардын ата-энелик милдеттерге аң сезимдүү мамиле жасашына көмөктөшөт, ошондой эле ата-энелери менен мамилеси начарлаган балдардын маселелерин чечүүгө жардам берет.
- Балдарды коргоо жана социалдык колдоо өмүрүн жана ден-соолугун сактоо боюнча чараларды көрөт
- Камкордукка жана тарбияга муктаж балдарга зарыл жардам берет.
*Социалдык педагогдун максаты:
- Баланын статусун аныктоо;
- Баланын өнүгүүсүнө жекече көңүл буруу;
- Баланы көндүрүү оңдоо жана колдоо;
- Баланын кызыкчылыгын укуктарын коргоо;
- Баланы жашоо мейкиндигинде коргоо , кам көрүү;
*Социалдык педагогдун негизги багыттары:
Мектептеги социалдык — педагогикалык ишмердиктин багыттары маселелерди анализдөөнүн негизинде аныкталат.
- социалдык — педагогикалык изилдөө;
- баланын укутарын коргоо;
- социалдык-педагогикалык кеп-кеңеш берүү;
- -алдын алуу,түзөтүү жана калыбына келтирүү ж.б
- -Талдоочулук
- -прогноздоо (алдын ала айтуу)
- -ортомчулук
- -бала менен жекече сүйлөшүү,үй шарты менен таанышу
- Уюштуруу учуру
- -Аңгеме, анкета, тестирлөө.
- -баланын документтерин анализдөө
- медициналык ,психологиялык , педагогикалык жактан колдоо көрсөтүү.
- -байкоо ,мактоо ,өздук делолорун түзүү, жакындан аңгемелешүү
- -ишендирүүчү жыйынтык чыгаруу.
- *3.Соц педагог эң негизги көңүл бурган опуртал топтор
- Ата-энелердин ажырашуусу
- Түрдүү курактагы балдар ата-энелеринин ажырашуусун кандай кабылдайт жана ага карата ар башка жооп мамиле кылат.Мындай шартттагы жооп мамиленин эң кеңири таралган түрлөрү
- -ишмердик менен оюнду күчөтүү(пассивдүү абалын өзгөртүү үчүн)
- -каардануу
- -чочулоо , коркуу
- — ажырашуу үчүн өзүн жоопкер сезүү
- -жалгыздык жана ата-энесине эки анжы болуу
- -сабакта жетишүүсунун төмөндөшү
- -өздөшүүсүнүн бузулушу.
- 2.*Ата-эненин өлүмү
- -кооптонуучулук
- -Түнттүк ,обочолонуу жана көнүл топтоо маселелери
- -кайгы ,куса
- -күнөө
- -каардуулук
- 3*Ата-энелердин аркечтиги
- Ата-энеси аракты көп ичсе ,балдардын нерф психикалык өсүп жетилишине кедергиси тийет. Мындай балдардын акыл -эси жакшы өнүкпөй калат. Ата-энелердин кызыкчылык чөйрөсү тар болсо ,балдары менен өтө эле аз баарлашса,алардын муктаждыктарына көңүл бурбаса , баланын аң-сезими, өнүмдүү акыл-эси ишмердигин калыптандыруу үчүн зарыл алгачкы турмуштук тажрыйба жана жөнөкөй билимдерди алуу мүмкүнчүлүгү чектелет.
- Текст
- Фото / Видео / Документы
- Таблицы
- Списки
- Ссылки
- Разные цвета